Direktlänk till inlägg 4 april 2014

Så som livet är nu

Av Mariah - 4 april 2014 11:27

Har inte skrivit på länge. Börjar blir en standard fras... Men har helt enkelt glömt bort bloggen. Har varit mkt för huvudet det senaste. Som alltid antar jag, men känns mer än valigt.

Är mycket med ekonomin som vanligt, panik över saker som kostar och oro över framtiden.

Jag har så jätte dåligt med energi nu för tiden. Trött jämt och orkar inte med saker.

Idag är första dagen jag vaknat med lite mer energi! Jag har orkat dammsuga och ta hand om tvätten.
Låter som vardags göra för andra. Men då förstår dom verkigen inte hur bortskämda dom är med energi!! Jag är hemma hela dagarna, men orkar inte med hemmet?! Orkar med nöd och näppe med hästen nu för tiden.

Oro och stress är energi tjuvar som smiter in hur mkt jag än försöker blockera dom.
Är som säljare. Spelar ingen roll hur många gånger du säger du inte är intesserad, blockerar nummer mm.. Dom hittar ändå sätt att nå dig...


När energin tar slut så blir jag mest likgiltig. Orkar liksom inte bry mig om saker. Varför gå upp ur sängen om du kan ligga kvar?
Det är både tur och otur att jag har telefonen! För utan den hade jag inte legat å spelat på den hela morgonen, men hade inte heller haft kontakt med min familj.

Jag skulle vilja ha det liv som det känns alla andra har! Vänner till höger och vänster, festa, resa mm
Men 90% av de saker som dom gör tycker jag inte om.
Jag gillar inte att festa, jag gillar inte att gå ut på krogen eller bli full, tycker inte om att umgås med fler än en vän åt gången. Blir så jobbigt då. Blir att jag blir stressad över saker. Blir så låst.
Har en kompis som e bra när hon kommer till mig. Då kan jag göra vad jag vill även om hon är där. Vill jag spela eller se på film så är hon bara med mig.

Min närmsta vän är så himla bra. Hon är alltid så lugn, hon stressar inte. Inte ens när hon e stressad. Tiden går fort när vi umgås och då är faktiskt livet riktigt bra.

Är så med min kille med. När han tar med mig på saker han vet jag verkigen tycker om. Som när vi va på Liseberg förra sommaren! Det va riktigt roligt! Då kunde vi vara med hans kompisar, men ändå lämna han mig inte. Riktigt underbart go ha han då. Inte för att jag tror han förstår va han gjorde, men för mig va det iaf en av de få gånger jag umgåtts med flera och tyckte det varit roligt. Kunde åka med hans kompisar och ändå känna att han skulle utan tvekan åka med mig om jag kände mig osäker :)

Det är sällan jag säger vad jag tycker är roligt och tycker om att göra.
Men Liseberg är riktigt roligt. Gå på bio oxå. Se på film hemma med andra tycker jag e jobbigt. Blir stessad av att vara låst i mitt hem. Inte kunna göra vad jag vill. Byta film om den e tråkig eller helt enkelt bara spela på telefonen.


Det känns som att jag vuxit mkt som person det senaste året. Känns som att jag blivit duktigare på att ta ansvar och förstå hur livet är.
Är långt ifrån det som egentligen krävs för att kunna klara av livet själv, men som tur är så har jag min sambo och min vännina till hjälp. Brukar be mamma om stöd och hjälp med vissa grejer som inte direkt dom andra kan hjälpa mig med.

Försöker även vara ett stöd för henne när hon mår dåligt.
Har väldigt tur ändå att jag har min mamma, min sambo och min vän. För vet inte hur jag skulle klara mig annars.

Är bara att ta livet en dag i sänder så upptäcker jag nog snart att livet är mycket ljusare än det varit innan :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah - 17 juni 2014 16:50

Jag har inga ord, har inga ord som säger sanningen, jag vill skriva hur jag vill känna, inte hur jag känner...Jag vet vad jag vill, önskar och behöver. Jag vet denna gången att jag behöver inte kasta mig in i något.Det finns tid, jag behöver stöd och...

Av Mariah - 17 juni 2014 00:13

Frustration och panik över allt! Jag vill så mkt, men orkar så lite.Jag kämpar med att städa i ordning lägenheten, men det tar sån tid! Kartongerna i hallen är inte ens uppburna!Städningen känns så viktig, är viktigt för mig att det inte är stökigt. ...

Av Mariah - 14 juni 2014 21:49

Jag lyssnar mkt på Lasse Lindh nu och det väcker en hel del känslor och tankar.Jag går och tänker på hur världen verkigen fungerar!?För alla människor fungerar i stort sett olika fast ändå samma. Det finns vissa regler i hur människor beter sig och h...

Av Mariah - 9 juni 2014 14:56

Hej.Det svåraste med mig är att jag framstår som en nästan "normal" tjej, lite snurrig och fundersam.Men ju mer man lär känna mig ju mer märker man att jag inte fungerar "normalt" jag har otroligt svårt för plötsliga ändringar och när jag känner någo...

Av Mariah - 3 maj 2014 07:57

Förlåt för det jag gjort! Förlåt att jag såra dig så! Jag vill dig så väl, men det blir så fel. Jag avskyr hur allt har blivit och önskar allt kunde gå tillbaka till det som det var. Men inget blir någonsin det samma! Det är alltid lättare att säga...

Presentation


Mig, mitt liv och min värld!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards