Direktlänk till inlägg 5 februari 2014

Tiden bara går...

Av Mariah - 5 februari 2014 10:09

Tiden går, men inget händer. Jag blir så frusterad! Så arg, så ledsen!! Vart är hjälpen jag har rätt till?!
Varför ska det vara så att jag får höra hur jag inte är bra nog till att kunna sköta ett arbete när jag själv måste ha koll på allt runt mig?
Jag ska ha koll på mediciner, möten, dagar och tider. Alla räkningar då? Jag som har så svårt för siffror? Att laga mat?
Jag äter nästan inget när min sambo jobbar på sjön.

Jag är trött varje morgon, varje kväll, hela dagen. Veckan går och jag blir bara tröttare å tröttare.
Ibland känns det som att jag aldrig kommer få energin tillbaka!

Va hände med tjejen som städa varje dag, höll hemmet skinande rent, va i stallet och ändå klarade sig hyfsat?
Ekonomin hände... När den rasade så rasa även jag. Att varje dag tänka på att allt kostar pengar... Varje lampa tänd sparar några kronor... Att handla... Handla aldrig mer än absolut nödvändigt. Spara varje krona som går....
Folk tycker å tänker så mkt... Hon borde inte ha häst som inte har råd... Men det dom inte tänker på är att utan hästen skulle jag bara ligga hemma å se på tv hela dagarna. Skulle inte ha lust eller ork med något alls.

Vissa dagar är ett helvete! Jag avskyr allt! Det är tråkigt och jag mår inte bra. Pressen över allt som finns ang pengar orsakar panik som leder till ångest. Ingen vet att när jag e själv så rinner tårarna.

Jag valde inte att ha dom problem jag har! Jag valde inte att behöva kämpa för att orka ta mig upp och äta frukost. Att behöva känna att jag inte orkar med det ens roligare grejer.
Energin e skut och jag går på sparlåga.

Men hjälp, råd å stöd... Vart är det? Vart är personerna som hjälper mig?
Att handla e bland det jobbigare jag vet! Inte bara för pengar utan för att jag måste ta mig ut ur lägenheten.
Jag avskyr måsten, avskyr att behöva lämna lägenheten.

Utan hästen hade jag haft råd med hemkörning av mat mm, då hade jag inte gått ut ur lägenheten.


Men vart finns den hjälp jag behöver? Varför ska jag behöva mötas av motgångar och kämpa för att få hjälp till att kunna börja jobba?
Varför är det ett: det finns ingen möjlighet i dagens läge att hjälpa dig hitta en arbetsplats därför att vi inte kan kräva detta av en arbetsgivare!

Jaha? Kräva vaddå? Jag har ju jobbat innan? Att det inte funka berodde ju helt på att AF inte kunde styra upp arbetsplatsen jag jobba på!
Varför ska jag bli syndabock för nått som inte är mitt fel!?

Arbetsträning där arbetsgivaren ev kan få betalt för att jag jobbar där, medan jag inte får nått för det?!
I min värld är detta inte rättvist! Att få en rätt så ung tjej att behöva vara hemma för att hon inte får en riktig chans att visa va hon går för?!

Jag kommer aldrig visa vad jag kan när jag ska jobba gratis, då kan jag lika gärna vara hemma!

Så lätt är det inte med jobb! Det ger jätte mkt ångest å oro, men jag vill inte gå på något jävla dagcenter, jag är inte efterbliven! Jag är smart! Jag har ett minne som slår alla jag känner!
Jag minns va dom säger och reagerar när dom ändrar sig!

Jag vill inte leva med panik, ångest och oro! Varför ska jag få höra hur jag inte e bra nog för att få hjälp till arbete!

Tårarna rinner och jag får panik när jag tänker på allt!

Jag önskar folk kunde förstå! Visst e det gott att vara hemma å slippa jobba! Men att se när folk köper och gör saker och känna att jag inte har råd till nått är inget kul alls.

Folk skulle bara veta att jag får ekonomisktstöd från en vän för att kunna ha kvar hästen! Inte är det af eller FK som hjälper mig med att få ha kvar den gnista till energi jag har!

Jag är trött, ledsen och besviken på allt. Jag kämpar å kämpar å kämpar.
Önskar jag kunde ge upp!
Lämna bort hästen som betyder så mkt för mig och bara skita i allt. Strunta i livet, va hemma, skit i å jobba! det är den inställningen arbetsförmedling tillsammans med försäkringskassan ger mig!

Tack så jävla mkt för erat stöd! För att ni verkligen vill att jag ska gå hemma å leva på andras pengar... Alla dom som betalar skatt för att jag ska kunna få mat!


Jag kämpar med ekonomin för att min sambo ska slippa känna att han betalar allt! Jag betalar allt jag bara kan! Jag ber mina föräldrar om pengar och grejer för att ha råd att leva! Soc vill inte hjälpa mig för att min sambo tjänar för mkt! Varför ska han betala för att jag inte har någon vidare inkomst?!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah - 17 juni 2014 16:50

Jag har inga ord, har inga ord som säger sanningen, jag vill skriva hur jag vill känna, inte hur jag känner...Jag vet vad jag vill, önskar och behöver. Jag vet denna gången att jag behöver inte kasta mig in i något.Det finns tid, jag behöver stöd och...

Av Mariah - 17 juni 2014 00:13

Frustration och panik över allt! Jag vill så mkt, men orkar så lite.Jag kämpar med att städa i ordning lägenheten, men det tar sån tid! Kartongerna i hallen är inte ens uppburna!Städningen känns så viktig, är viktigt för mig att det inte är stökigt. ...

Av Mariah - 14 juni 2014 21:49

Jag lyssnar mkt på Lasse Lindh nu och det väcker en hel del känslor och tankar.Jag går och tänker på hur världen verkigen fungerar!?För alla människor fungerar i stort sett olika fast ändå samma. Det finns vissa regler i hur människor beter sig och h...

Av Mariah - 9 juni 2014 14:56

Hej.Det svåraste med mig är att jag framstår som en nästan "normal" tjej, lite snurrig och fundersam.Men ju mer man lär känna mig ju mer märker man att jag inte fungerar "normalt" jag har otroligt svårt för plötsliga ändringar och när jag känner någo...

Av Mariah - 3 maj 2014 07:57

Förlåt för det jag gjort! Förlåt att jag såra dig så! Jag vill dig så väl, men det blir så fel. Jag avskyr hur allt har blivit och önskar allt kunde gå tillbaka till det som det var. Men inget blir någonsin det samma! Det är alltid lättare att säga...

Presentation


Mig, mitt liv och min värld!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards