Direktlänk till inlägg 14 juni 2014

Filosofi

Av Mariah - 14 juni 2014 21:49

Jag lyssnar mkt på Lasse Lindh nu och det väcker en hel del känslor och tankar.
Jag går och tänker på hur världen verkigen fungerar!?

För alla människor fungerar i stort sett olika fast ändå samma.
Det finns vissa regler i hur människor beter sig och hur dom reagerar.
Med alla regler finns det undantag givetvis!

Men jag förstår inte helt varför vi fungerar som vi gör?
För just grejer av att säga en sak och mena motsatsen är för mig spontant något som är både idiotisk och helt puckat, men så börjar jag fundera på det. I vissa situationer så vill iaf jag att personen som jag säger något till ska kunna mig såpass väl att dom ska förstå vad jag vill eller vad jag behöver speciellt när jag är ledsen.
Detta leder ju oxå till att jag granskar människors beteende väldigt mkt och försöker lära mig hur som fungerar och på så sätt lägga märket till när deras beteende ändras.
Visst som många säger så är det dumt för att man misstolkar folks beteende som beror på andra faktorer.
Men till den positiva sidan så vet jag oftast hur jag ska göra folk glada.

Det är mkt tankar och mkt ord. Funderingar som jag måste få förklarat för att kunna lägga undan det.
Nästan som en oavslutad bok som man behöver läsa för att kunna släppa tanken på hur det verkigen slutade.

Men varför måste känslor vara så komplicerade? Allt som är kopplat till känslor.
För utan känslor så e man ointresserad av allt?
Egentligen så är känslor allt. Det är inte allt som är kopplat till känslor utan allt är känslor.
Varje tanke ger en känsla, varje sak du gör ger en känsla.


Det är så mkt tankar nu! Minnen, funderingar. Jag tänker så mkt att jag inte hålla mig till en sak!

Jag vill skriva net

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah - 17 juni 2014 16:50

Jag har inga ord, har inga ord som säger sanningen, jag vill skriva hur jag vill känna, inte hur jag känner...Jag vet vad jag vill, önskar och behöver. Jag vet denna gången att jag behöver inte kasta mig in i något.Det finns tid, jag behöver stöd och...

Av Mariah - 17 juni 2014 00:13

Frustration och panik över allt! Jag vill så mkt, men orkar så lite.Jag kämpar med att städa i ordning lägenheten, men det tar sån tid! Kartongerna i hallen är inte ens uppburna!Städningen känns så viktig, är viktigt för mig att det inte är stökigt. ...

Av Mariah - 9 juni 2014 14:56

Hej.Det svåraste med mig är att jag framstår som en nästan "normal" tjej, lite snurrig och fundersam.Men ju mer man lär känna mig ju mer märker man att jag inte fungerar "normalt" jag har otroligt svårt för plötsliga ändringar och när jag känner någo...

Av Mariah - 3 maj 2014 07:57

Förlåt för det jag gjort! Förlåt att jag såra dig så! Jag vill dig så väl, men det blir så fel. Jag avskyr hur allt har blivit och önskar allt kunde gå tillbaka till det som det var. Men inget blir någonsin det samma! Det är alltid lättare att säga...

Av Mariah - 2 maj 2014 22:21

Ledsen, alltid ledsen. Inget roligt! Hur jag än gör å vad jag än gör så blir det fel! Jag hatar livet! Hatar mig själv! jag borde stanna i min lägenhet, min fristad, den plats som är min! Där jag får vara jag! Får slippa vara bland folk! Jag hata...

Presentation


Mig, mitt liv och min värld!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards