Alla inlägg den 28 juli 2013

Av Mariah - 28 juli 2013 09:02

Nu är kattungarna redan 6 veckor på måndag... Tiden går så himla fort.
Jag kan fortfarande inte bestämma mig om jag ska behålla en eller inte. Att välja en av dom känns omöjligt.
Dom e så söta å goa båda två.
Den röda är så charmig genom bara utseendet. Men lille Diesel, han e bra charmig han med ;)

Av Mariah - 28 juli 2013 08:53

Jag vakna nu. Trodde klockan va över tolv. Den e inte ens halv nio.

Mkt tankar inom mig. Nu har älsklingen varit å jobbat i 5 dagar... Är ingenting kan många tycka, men för mig vänder hela världen upp å ner.
Inte bara för att jag saknar honom utan för att alla rutiner jag har när han är hemma ändras.

Har varit mindre gnäll mellan honom å mig det senaste. Jag hoppas saker å ting vänder nu. Att han ska förstå.


Har blivit roligare i stallet nu. Har kört in hästen typ. Det enda som e kvar är att han ska acceptera kärran redan ifrån början. Kommer nog snart. Vi galoppera tom igår. Va så himla kul.

Han är duktig och han tycker verkligen att det är riktigt riktigt roligt. Öronen är alltid framåt å han kämpar och känner sig stolt.
Vi fick komplimang över hur fin han va igår :) är kul. Jätte kul å köra honom :)

Tror det kan gynna honom mkt även i ridningen :)

Av Mariah - 28 juli 2013 02:10

Klockan är mycket nu. Normalt sett hade jag sovit tungt vid den här tiden. Men jag kan inte sova! Jag är orolig, ont i magen. Ångesten går med blodet i ådrorna som vågorna gör på havet.Ögonen är fulla av tårar och pulsen slår hårt!
Men varför? Varför så orolig?! Det har inte hänt något, det är inget jag borde vara orolig över.
Men klumpen i magen är där och ångest slår som vågorna i storm mot en bergsklippa.

Är så det känns. Hela havet stormar. Jag tycker det är så jobbigt. Kommer mer å mer att jag mår så här.

Tankar å känslor snurrar som en tornado. Allt är en enda röra. Kan inte längre sortera ut vad som är vad!

Jag känner för å gråta, nästan som när man har PMS, men har inte det. Känns inte som PMS. Känns som jag har gjort något dumt. Som om jag gjort något som gått fel, men inte går vågat berätta för någon. Som när man va liten.

Jag måste sova! Är ledsen å orolig,kanske är det bättre i morgon? Är en ny dag och nya problem.

Varje dag är problem. Massor med problem. Problem med å orka.
Trött på å kämpa! Trött över att livet är en kamp emot mig själv!

Kanske kan sova nu. Har fått "sagt" lite av den oro och ångest jag bär på.

Presentation


Mig, mitt liv och min värld!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards