Direktlänk till inlägg 30 juli 2013

Jag hoppas

Av Mariah - 30 juli 2013 01:09

Jag blir ändå glad när jag tänker på dom bra stunderna.
När jag kittlar honom å han gör allt för å inte skratta, men till slut lyckas jag nästan alltid.
Eller när han retar mig å jag jagar honom för å låssasslå honom.
Eller när han kommer hem glad å säger att han har med en överraskning till mig och har med något jag blir glad över.

Han är duktig på saker, han fixar saker. Han fixa tvättmaskinen. Jag har nog köpt en ny om inte han tittat på den å hittat det enkla felet.

Han fixa balkongen, nätet för att inte tuz ska rymma. Han har fått mkt beröm för det.

Saknar våra stunder. Saknar dom så himla mkt!
Är inte mkt bråk nu för tiden, men förhandlande inte så mkt romans.
Jag hoppas det blir annorlunda, när han varit borta i 3 veckor!

Jag hoppas han hör av sig å frågar vad jag gör å inget bara för å be om något.

Jag hoppas å hoppas på ett gulligt sms!

Jag hoppas på en gladare älskling

Jag hoppas han visar hur tacksam han är

Jag hoppas han förstår hur tacksam jag är när han hjälper mig

Jag hoppas att han blir gladare.

Jag hoppas han inte blir sur den dagen då han verkligen läser mina inlägg.

Jag skicka honom adressen förut. Hit, till min blogg alltså.
Jag har ingen aning om hur han kommer reagerar, har inte ens någon aning om han kommer lägga mer energi på att läsa något.

Men jag hoppas!

Jag hoppas han läser mina inlägg

Jag hoppas han förstår

Jag hoppas han tar till sig
Tar till sig hur jag mår och vad jag vill med.


Men framför allt, så hoppas jag att han tänker på dom två år vi haft tillsammans. På hur livet har varit å vad han kräver av mig och vad jag kräver av honom.

Han sa vid ett tillfälle att allt jag vill ha är någon som betalar för mig. Det gjorde mig ledsen. Isf kan man ju säga att allt han vill ha är ett hembiträde som är städerska, passup, butler och någon som är snygg. Allt detta ska hon vara, å inte ska hon gnälla heller.


Han är alltid så sur å arg på mig. Känner mig som ett barn vars förälder aldrig är nöjd med vad man gör.

Jag hoppas att han en dag inser hur bortskämd han är.

Men det som är viktigast av allt är att jag hoppas han inser det innan det är försent.


Jag hoppas på att jag ska få tillbaka dom där härliga stunderna. Fick en glimt av det en dag innan han åkte å jobba.
Vi va å bada å han skoja med mig. Precis så som jag vill!! Han skulle lyfta mig, men tappa balansen å drog mig med ner i vattnet. Va inte tanken, för jag är en sån badkruka. Men va roligt.

Det är sånna stunder jag saknar. Jag saknar honom! Den killen, som tycker om mig, som inte gnäller och som tycker om å skoja.

Han är jätte duktig på å laga mat förresten. Jätte duktig å riktigt god mat.
Är bortskämd med det. Att gå god mat.

Men nu måste jag sova. Är jätte trött. Är inte ledsen längre. Fick ett sms av vän som gjorde mig lite gladare :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah - 17 juni 2014 16:50

Jag har inga ord, har inga ord som säger sanningen, jag vill skriva hur jag vill känna, inte hur jag känner...Jag vet vad jag vill, önskar och behöver. Jag vet denna gången att jag behöver inte kasta mig in i något.Det finns tid, jag behöver stöd och...

Av Mariah - 17 juni 2014 00:13

Frustration och panik över allt! Jag vill så mkt, men orkar så lite.Jag kämpar med att städa i ordning lägenheten, men det tar sån tid! Kartongerna i hallen är inte ens uppburna!Städningen känns så viktig, är viktigt för mig att det inte är stökigt. ...

Av Mariah - 14 juni 2014 21:49

Jag lyssnar mkt på Lasse Lindh nu och det väcker en hel del känslor och tankar.Jag går och tänker på hur världen verkigen fungerar!?För alla människor fungerar i stort sett olika fast ändå samma. Det finns vissa regler i hur människor beter sig och h...

Av Mariah - 9 juni 2014 14:56

Hej.Det svåraste med mig är att jag framstår som en nästan "normal" tjej, lite snurrig och fundersam.Men ju mer man lär känna mig ju mer märker man att jag inte fungerar "normalt" jag har otroligt svårt för plötsliga ändringar och när jag känner någo...

Av Mariah - 3 maj 2014 07:57

Förlåt för det jag gjort! Förlåt att jag såra dig så! Jag vill dig så väl, men det blir så fel. Jag avskyr hur allt har blivit och önskar allt kunde gå tillbaka till det som det var. Men inget blir någonsin det samma! Det är alltid lättare att säga...

Ovido - Quiz & Flashcards