Direktlänk till inlägg 30 juli 2013

Oron som kryper inom mig

Av Mariah - 30 juli 2013 07:16

Jag vakna tidigare än vanligt, tror det bror på oron som kryper inombords.
Jag brukar inte vakna innan klockan å inte brukar jag ta min medicin å sen inte kunna somna igen.

Jag är orolig för pengar, han vill inte betala hyran och sa till mig att jag får lösa det på nått sätt. Han vill jag ska låna pengar för å betala hyran.
Jag har inte 4000kr, vet inte hur jag ska göra. Jag vågar inte ringa mamma eller pappa, vet redan va dom kommer å säga.
Mamma kommer bli jätte arg, pappa blir nog inte arg, men antagligen stel i tonen.
Dom blir inte arga över att jag vill låna pengar utan över att han inte vill betala.

Får jätte panik, jag vet inte om det blir att vi får en varning över att det inte är betalat, eller vad som händer.

Är ledsen, besviken å arg, mest arg, över att han inte kan betala. Har bara gått en natt å han skrev rätt tidigt igår att han skulle sova, för han jobbar dag istället nu.
Är 2 veckor tills han kommer hem, en vecka har gått å har nästan inte hört något ifrån honom.


Jag är ledsen för det känns som om jag inte betyder något alls för honom när han åker å jobbar.
Är nästan som om jag inte finns. Jag får nästan inga sms. Framför allt inga roliga och gulliga.

Är väldigt mkt ang honom som snurrar i huvudet just nu. Om han nu tycker så mkt om mig, varför beter han sig då så här? Varför visar han mig inte hur mkt jag verkligen betyder för honom?

Jag anstränger mig hela tiden för å bättra mig. När jag säger det till honom så säger han: "jag vet inte om jag kan"
Men?! Han har ju varit bättre innan?! Varför kan han helt plötsligt inte nu?

Bara å vänta å se, vänta är det jobbigaste som finns. Hinner komma så mkt tankar som ger ångest å oro.

Jag missa min tid på Öppenpsyk. Är ledsen över det. Fick en ny tid, men gillar inte å ta fel på datum.
Jag trodde det va idag jag skulle dit. Tog fel på siffror som vanligt, avskyr siffror.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah - 17 juni 2014 16:50

Jag har inga ord, har inga ord som säger sanningen, jag vill skriva hur jag vill känna, inte hur jag känner...Jag vet vad jag vill, önskar och behöver. Jag vet denna gången att jag behöver inte kasta mig in i något.Det finns tid, jag behöver stöd och...

Av Mariah - 17 juni 2014 00:13

Frustration och panik över allt! Jag vill så mkt, men orkar så lite.Jag kämpar med att städa i ordning lägenheten, men det tar sån tid! Kartongerna i hallen är inte ens uppburna!Städningen känns så viktig, är viktigt för mig att det inte är stökigt. ...

Av Mariah - 14 juni 2014 21:49

Jag lyssnar mkt på Lasse Lindh nu och det väcker en hel del känslor och tankar.Jag går och tänker på hur världen verkigen fungerar!?För alla människor fungerar i stort sett olika fast ändå samma. Det finns vissa regler i hur människor beter sig och h...

Av Mariah - 9 juni 2014 14:56

Hej.Det svåraste med mig är att jag framstår som en nästan "normal" tjej, lite snurrig och fundersam.Men ju mer man lär känna mig ju mer märker man att jag inte fungerar "normalt" jag har otroligt svårt för plötsliga ändringar och när jag känner någo...

Av Mariah - 3 maj 2014 07:57

Förlåt för det jag gjort! Förlåt att jag såra dig så! Jag vill dig så väl, men det blir så fel. Jag avskyr hur allt har blivit och önskar allt kunde gå tillbaka till det som det var. Men inget blir någonsin det samma! Det är alltid lättare att säga...

Ovido - Quiz & Flashcards