Direktlänk till inlägg 3 maj 2013

Som en gammal radio!

Av Mariah - 3 maj 2013 22:38

Nu e det kväll och ännu en dag jag klarat av utan bråk och gnäll. Känns bra!

Försökte sova "middag förut idag" börjar bli en dålig vana :/ men va så fruktansvärt trött!

Hade svårt å somna. Huvudet va som en gammal radio. En sån där som man vred för att ställa in kanaler.
Mitt huvud va precis likadant! Var som om någon va och vred. Högt irriterande brus, men olika kanaler som gick in i varandra och bara enskilda meningar dök upp i huvudet överlappande!
Är så svårt å förklara, men är verkligen som om någon vrider för att ställa in kanaler. Fast ist för musik så va det bara en massa prat. Kunde vara alla möjliga människor. Både sånna jag känner, sånt från tv och även påhittade grejer!
Det så jobbigt att somna utan ljud! Då är det som att någon är där och vrider varje gång. Kan aldrig få tyst på alla röster och ljud!! Det dånar i huvudet! Bultande huvudvärk och tjutande ljus växlat med det irriterande jobbiga bruset!! Hör verkligen onödiga saker. Helt plötsligt så kan det vara någon som säger att jag ska stänga en dörr, eller mitt namn! Är så mkt röster och så fort! Kommer inte ihåg vad som sägs! Försöker blunda tänka på annat. Men "radiovågorna" går igenom allt! Ibland är det tom som att någon skrikit på mig! Har tom vissa gånger trott att någon verkligen har skrikit på mig. Speciellt om det är när jag nästan somnat!

I övrigt så gick det oroligt bra i stallet. Va många där. Va nog mer folk där än jag någonsin sett tidigare i lilla stallet. Kände ändå inte att jag va utanför! Va bara roligt. Å min bästa vän ansträngde sig till det yttersta med att kunna lyssna på mig samtidigt som vi va så många andra.

Hoppningen gick otroligt bra! Både Ch och Ina va så otroligt duktiga idag!! Är så himla glad! Dom hoppa 90cm!! Det såg varken svårt eller högt ut!
Det är kul å se dom två! För dom är alltid så glada! Ch har öronen framåt och Ina både ler och pratar glatt hela lektionen ut!
Hon har lärt sig så väldigt mkt det senaste! Är kul även för henne när det ger resultat som även andra ser :)

Ska snart lägga mig. Är lite orolig för morgondagen. Min älskling vill vi ska åka bort till sin kompis sommarställe, men jag vet inte om jag är redo för det än!! Har varit så mkt jobbigt det senaste och känner mig skör och rädd för att jag ska få panik och ångest och så kan vi inte åka hem!! Funderar på om jag ska säga att han kan åka dit själv. För vill inte dra ner honom pga mina svårigheter.
Är så jobbigt att sova borta!!! Jag vet inte varför! Men tycker inte om att lämna min trygghet som jag har hemma! Där jag är fri till å göra vad jag vill!
Jag kan äta, sova, se på film, gå till stallet, gosa med katterna! Ja... Jag kan göra som jag vill!
Hade varit en annan sak om jag haft körkort och kunde köra hem. Men tvivlar på att älsklingen vill åka dit och vara nykter :/
Men jag klarar inte av det. Tyvärr måste man ta det om man vill vara med mig!
Jag är inte som andra, men kompenserar på andra sätt!

Ska ta en paus i skrivandet och bädda sängen :) ska bli gott å krypa ner och lägga täcket om mig! Har ett kedjetäcke.. Är det bästa täcke som finns! Ska byta mot ett ännu tyngre. Är så gott att det ligger fast om en. Åker inte iväg som andra täcken och jag känner mig trygg.
Kanske ska ta med det! Ta med kedjetäcket när jag åker bort! Kanske kan lugna mig lite! Värt å fundera på!

Nä nu måste jag bädda! Annars somnar jag i soffan xD

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah - 17 juni 2014 16:50

Jag har inga ord, har inga ord som säger sanningen, jag vill skriva hur jag vill känna, inte hur jag känner...Jag vet vad jag vill, önskar och behöver. Jag vet denna gången att jag behöver inte kasta mig in i något.Det finns tid, jag behöver stöd och...

Av Mariah - 17 juni 2014 00:13

Frustration och panik över allt! Jag vill så mkt, men orkar så lite.Jag kämpar med att städa i ordning lägenheten, men det tar sån tid! Kartongerna i hallen är inte ens uppburna!Städningen känns så viktig, är viktigt för mig att det inte är stökigt. ...

Av Mariah - 14 juni 2014 21:49

Jag lyssnar mkt på Lasse Lindh nu och det väcker en hel del känslor och tankar.Jag går och tänker på hur världen verkigen fungerar!?För alla människor fungerar i stort sett olika fast ändå samma. Det finns vissa regler i hur människor beter sig och h...

Av Mariah - 9 juni 2014 14:56

Hej.Det svåraste med mig är att jag framstår som en nästan "normal" tjej, lite snurrig och fundersam.Men ju mer man lär känna mig ju mer märker man att jag inte fungerar "normalt" jag har otroligt svårt för plötsliga ändringar och när jag känner någo...

Av Mariah - 3 maj 2014 07:57

Förlåt för det jag gjort! Förlåt att jag såra dig så! Jag vill dig så väl, men det blir så fel. Jag avskyr hur allt har blivit och önskar allt kunde gå tillbaka till det som det var. Men inget blir någonsin det samma! Det är alltid lättare att säga...

Ovido - Quiz & Flashcards