Direktlänk till inlägg 2 augusti 2013

Osäker

Av Mariah - 2 augusti 2013 10:23

Klockan är halv elva å jag har inte ätit frukost än. Jag har varit vaken sen halv nio. Är hungrig, men har för mycket oro inom mig för att ha någon matlust över huvudtaget. Har inte gått up än, orkar inte, vet inte om jag vill. Kän ner mig tom och ensam idag. Tom fast ändå full av oro.


Jag är orolig över mycket. Allt positivt känns som att det är ett steg mot att det ska bli ännu värre. Han har smsat, han har sagt han saknar mig och undra hur jag mår. Gjorde så mycket, så väldigt mkt för mig.

Men är andra saker gör att jag har svårt att ta till mig det positiva. Känner mig osäker på mig själv. Rädd att jag ska vara det som jag hört. Jag har svårt å tänka mig att jag är självisk, men varför har jag då hört det? Jag gör allt jag orkar å kan för dom vänner jag har! Andra säger ju till mig att jag verkligen inte är självisk, men hur ska jag veta då? Hur ska jag veta rätt å fel. Jag försöker sätta färg på händelser, situationer och konversationer som varit. Kan inte komma fram till mer än att jag försökt vara glad, hjälpsam och ställa upp. Jag kämpar ju!


Är en och en halv vecka kvar tills älsklingen kommer hem. längtar så enormt. Han ger mig styrka och energi till att lita på mig själv och mina vänner. Jag är glad jag har det stöd jag har, men tyvärr klarar jag inte alltid av att visa min tacksamhet och glädje.


Jag vet inte hur jag ska göra när viljan att hjälpa någon är starkare än vad som är för mitt eget bästa. Jag saknar min älslings stöd och råd.



Är en deppig dag idag. Känner att jag kan börja gråta för vad som helst. jag är så osäker. osäker på mig själv, andra och så himla osäker på att göra någon besviken eller arg att jag vågar inte säga som jag verkligen tycker och tänker. Stå på dig säger folk, men är lättare sagt än gjort! Jag vill så ogärna hamna i en konflikt att jag istället slutar upp med att skapa en. jag gör det inte med flit. det bara blir så.

jag är bara så osäker på världen. jag förstår den inte. jag vet inte hur jag ska bete mig. Jag vill stå på mig, vill vara stark, men vill vara bra. jag vill vara alla till lags, men samtidigt ta hand om mig själv.


är en dag jag känner mig besviken på världen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah - 17 juni 2014 16:50

Jag har inga ord, har inga ord som säger sanningen, jag vill skriva hur jag vill känna, inte hur jag känner...Jag vet vad jag vill, önskar och behöver. Jag vet denna gången att jag behöver inte kasta mig in i något.Det finns tid, jag behöver stöd och...

Av Mariah - 17 juni 2014 00:13

Frustration och panik över allt! Jag vill så mkt, men orkar så lite.Jag kämpar med att städa i ordning lägenheten, men det tar sån tid! Kartongerna i hallen är inte ens uppburna!Städningen känns så viktig, är viktigt för mig att det inte är stökigt. ...

Av Mariah - 14 juni 2014 21:49

Jag lyssnar mkt på Lasse Lindh nu och det väcker en hel del känslor och tankar.Jag går och tänker på hur världen verkigen fungerar!?För alla människor fungerar i stort sett olika fast ändå samma. Det finns vissa regler i hur människor beter sig och h...

Av Mariah - 9 juni 2014 14:56

Hej.Det svåraste med mig är att jag framstår som en nästan "normal" tjej, lite snurrig och fundersam.Men ju mer man lär känna mig ju mer märker man att jag inte fungerar "normalt" jag har otroligt svårt för plötsliga ändringar och när jag känner någo...

Av Mariah - 3 maj 2014 07:57

Förlåt för det jag gjort! Förlåt att jag såra dig så! Jag vill dig så väl, men det blir så fel. Jag avskyr hur allt har blivit och önskar allt kunde gå tillbaka till det som det var. Men inget blir någonsin det samma! Det är alltid lättare att säga...

Presentation


Mig, mitt liv och min värld!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards