Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av Mariah - 1 augusti 2013 18:30

Mkt tankar far fram å tillbaka i huvudet på mig. Oro för framtiden. Jag vill så gärna få ordning på allt. Vill må bra, kunna jobba, tjäna pengar och vara som andra.

Jag väntar å väntar å väntar på idioten på försäkringskassan. Jag har kämpat sen i januari om att få komma ut å jobba. Tjäna pengar! Men får bara svar tillbaka om att det är inte lämpligt för deras bedömning är att jag inte klarar det. Att jag är inte redo än. Anses att jag behöver vara sjukskriven iaf ett år innan man kan börja prata om jobb och pengar.
Jag förstår inte? Trodde FK ville folk ska ut å jobba?

Säker många som tänker att det är väl bara å söka ett jobb, men det lan göra mer skada än nytta.
Är inte definitivt inte redo för ett "vanligt" jobb. Vill komma igång med Arbetsförmedlingen och hitta ett jobb som passar mig utifrån mina förutsättningar, men AF kan inte gör något utan att FK anser det aktuellt.
Den 22 augusti ska jag träffa hon ifrån FK ihop med min läkare och arbetasterapeut. Möte ang min "framtid" och "förutsättningar" till att börja jobba.
Men varje gång detta sägs som jag hört så många gånger, så blir det "fortsatta" möten... Mmm jo med 3 månaders uppehåll ja... I jan lovade hon mig att det ska inte ta så lång tid innan nästa möte....
Sen skyllde hon på att min arbetsterapeut va sjukskriven å sen va det ont om tider å sen va det semester och bla bla...

Jag ska ju få hjälp med att hitta en väg tillbaka till ett så normalt liv som möjligt. Jag ska ju inte behöva tjata något som borde vara självklart.
Åtskilliga mail där jag skriver om läget och får ursäkter och blir hänvisad till andra som hänvisar mig tillbaka till FK. En jävla karusell.
Men den går ju långsammare än barnkarusellen på Liseberg och tydligen kan folk stiga va och på den här karusellen som dom vill...
Man blir nästan åksjuk när man läser mailen som bara går runt.å runt å runt... Å till slut så vet man inte längre va mailen egentligen gick ut på, är nästan som att man åkt karusellen så länge att man inte längre vet att man kan gå av.
Spelar ingen roll hur mkt man än försöker. Denna karusell går inte fortare!

Av Mariah - 1 augusti 2013 16:16

Det är rörigare i mitt huvud än i bloggen. Jag tänker jag ska skriva om något så kommer jag på något annat å måste skriva om det innan jag glömmer det, men då har jag redan glömt bort att jag börjat skriva om något annat.

Tiden går fort idag. Klockan är redan halv två. Har orkat städa en del iaf. Bara irriterande när jag glömt ställa upp vatten kannan som jag glömt på golvet och går å gör något annat för å sen komma tillbaka å ha vattnet över hela golvet och små tassavryck >.<
Får skylla mig själv som inte har kolla på sakerna.

Måste röja undan mer i vardagsrummet nu. Kattungarna är så pass stora nu att dom börja kunna ta sig upp på bänkar och sånt nu.
Ska hitta energi och ork till det. Är en del jag måste fixa.
Måste fixa datorerna med. Men är så mkt. Vet inte vart jag ska börja. Har skjutit på det länge nu. Måste fixa det.

Får se om jag orkar sen. Just nu är jag jätte trött :( somnar nog vilken sekund som helst.


Är tävlingar på ridklubben igen. Lockar inte alls att gå till stallet. Jag är orolig att Chagalle ska vara rädd för allt igen och att jag inte ska kunna köra honom. Han blir så nojjig när det är tävlingar. Hästar, folk och nya grejer över allt.
Men måste dit. Även om det jobbigt! Fördelen och nackdelen med häst. Jag kommer iaf igång de dagar jag inte vill lämna lägenheten.

Ska vila lite nu å sen blir det å röja lite till innan stallet. Känns gott att köket, badrummet och vardagsrummet är städade iaf. Måste "bara" plocka undan grejerna på hyllorna innan kattungarna river stället >.<


Får se, skriver nog mer i em/kväll om jag orkar. Kämpar med ork och energi. Är trött å hungrig utan matlust :(

Av Mariah - 1 augusti 2013 13:45

Det är rörigare i mitt huvud än i bloggen. Jag tänker jag ska skriva om något så kommer jag på något annat å måste skriva om det innan jag glömmer det, men då har jag redan glömt bort att jag börjat skriva om något annat.

Tiden går fort idag. Klockan är redan halv två. Har orkat städa en del iaf. Bara irriterande när jag glömt ställa upp vatten kannan som jag glömt på golvet och går å gör något annat för å sen komma tillbaka å ha vattnet över hela golvet och små tassavryck >.<
Får skylla mig själv som inte har kolla på sakerna.

Måste röja undan mer i vardagsrummet nu. Kattungarna är så pass stora nu att dom börja kunna ta sig upp på bänkar och sånt nu.
Ska hitta energi och ork till det. Är en del jag måste fixa.
Måste fixa datorerna med. Men är så mkt. Vet inte vart jag ska börja. Har skjutit på det länge nu. Måste fixa det.

Får se om jag orkar sen. Just nu är jag jätte trött :( somnar nog vilken sekund som helst.


Är tävlingar på ridklubben igen. Lockar inte alls att gå till stallet. Jag är orolig att Chagalle ska vara rädd för allt igen och att jag inte ska kunna köra honom. Han blir så nojjig när det är tävlingar. Hästar, folk och nya grejer över allt.
Men måste dit. Även om det jobbigt! Fördelen och nackdelen med häst. Jag kommer iaf igång de dagar jag inte vill lämna lägenheten.

Ska vila lite nu å sen blir det å röja lite till innan stallet. Känns gott att köket, badrummet och vardagsrummet är städade iaf. Måste "bara" plocka undan grejerna på hyllorna innan kattungarna river stället >.<


Får se, skriver nog mer i em/kväll om jag orkar. Kämpar med ork och energi. Är trött å hungrig utan matlust :(

Av Mariah - 1 augusti 2013 10:45

Ibland är det tomt i huvudet. Jag kan inte helt känna något eller tänka något riktigt.
Jag vaknar liksom på morgon och känns som att jag väntar på en ny dag. Är inte deppig, inte glad, inte arg... Ja ingenting...
Känns så konstigt för känns som jag borde stressa iväg å göra något, ha oro och ångest över något som måste göras som jag inte orkar.
Men just nu är allt bara stilla. Även om jorden snurrar så är min värld och min tid som frusen. Kanske bara för några minuter. Men känns som en evighet.
Det känns nästan som att jag är ledsen för något, men glömt bort vad jag är ledsen för. Som att det bara är en skugga som finns där av något jag har känt eller borde känna.

Gårdagen va jätte bra. Va glad å nöjd när jag kom hem, men är det en bra dag så blir det en dålig natt.
Präglats av mardrömmar, ben och armar kliar så jag river sönder dom. Har sår över hela benen, när dom läker så kliar dom och så blir det att det kliar för det med. Har en salva mot det. Jag vakna av att det klia nått så fruktansvärt försökte smörja in, men det ville inte ge sig så vakna igen och lägga på nytt.
Jag kan inte gå i shorts nu för benen ser nästan ut som om jag släpats på asfalt.

Kanske är det pga natten allt känns som tomt idag, kanske är det för att gårdagen var så bra att det känns tomt av att det är en ny dag.


Energin är låg för har svårt att äta. Jag har mat, men ingen riktig matlust. Är hungrig, men inget är gott.
Det är så i perioder. Speciellt när jag är ensam. Är skönt när älsklingen är hemma, han ser till så att jag äter.
Är tacksam för det. För hade han inte ordnat med mat så hade jag nog inte ätit mkt.

Jag hade boendestöd ett tag innan jag träffa honom. Dom skulle hjälpa mig städa å grejer, men det blev mer måsten och krav än det blev en hjälp.
Vet att iaf en av dom hjälpte mig ordna med lite mat.
I perioder äter jag panpizza, bantnings shakes och några få gånger ordnar jag med tex tacos.

Är svårt, inte att kunna laga mat, utan att orka å vilja laga mat, men det svåraste är att äta maten sen. Jag tycker inte maten smakar gott.
Vissa dagar vill jag inte ha något å äta, inte ens godis!
Jag som annars är ett godistroll som kan äta godis nonstop. Men inte nu. Är inte gott. Det som annars är hur gott som helst, är smaklöst och oaptitligt.
Hela mitt liv har jag älskat smörgås. Har bröd i frysen å ta fram, men ingen idé. För jag kommer inte äta det. Inget är gott.

Jag har tom mat som jag lagat i frysen som jag tycker om, men vill inte ha det. Jag tog en shake till frukost.

Igår blev det shake till frukost, en energi dricka och chokladboll till lunch, 2 korv med bröd till middag och tvinga i mig en chokladboll till kvällsmat. Trodde jag skulle få upp den igen. Jag som älskar choklad bollar tyckte att det kunde inte smaka värre.
Hade det inte varit så att jag cykla fram å tillbaka till Edet, va hos läkaren, handla kattmat och sen cykla till en vän så hade kanske maten igår varit okej.

Huvudsaken är att det va roligt igår. Är roligt att hjälpa till! Är roligt å göra någon glad! Då blir jag glad. Det värme och min stjärna inom mig få ny glöd till att börja lysa. Jag får kraft å lust till att göra mer saker.

Bara att jag blir så frustrerad när det är saker jag vill göra, men inte kan fixa själv.
Jag vill fixa chagalles kärra så jag kan börja köra å träna på riktigt.
Är iaf kul nu när det är tävlingar att kunna köra ut och inte behöva känna mig låst till att bara kunna rida ut. Är roligare å köra än å rida ut. Spännande att hitta nya vägar som fungerar med kärra. Han är så duktig och det är så kul!

Det finns glädje i livet, det finns saker å se fram emot! Men är inte alltid så lätt att se dom! Är som om någon dragit ner en svart rullgardin och ber dig se på utsikten...
Ofta när jag skriver kommer jag på bra sätt att förklara för folk som inte förstår. Att vara deprimerad å ledsen och någon säger att det är bara å tänka på något positivt, ja det är som att vi skulle säga till er att titta på utsikten med den svarta rullgardinen nere!


Presentation


Mig, mitt liv och min värld!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards