Direktlänk till inlägg 1 augusti 2013

Titta på utsikten, genom den svarta rullgardinen!

Av Mariah - 1 augusti 2013 10:45

Ibland är det tomt i huvudet. Jag kan inte helt känna något eller tänka något riktigt.
Jag vaknar liksom på morgon och känns som att jag väntar på en ny dag. Är inte deppig, inte glad, inte arg... Ja ingenting...
Känns så konstigt för känns som jag borde stressa iväg å göra något, ha oro och ångest över något som måste göras som jag inte orkar.
Men just nu är allt bara stilla. Även om jorden snurrar så är min värld och min tid som frusen. Kanske bara för några minuter. Men känns som en evighet.
Det känns nästan som att jag är ledsen för något, men glömt bort vad jag är ledsen för. Som att det bara är en skugga som finns där av något jag har känt eller borde känna.

Gårdagen va jätte bra. Va glad å nöjd när jag kom hem, men är det en bra dag så blir det en dålig natt.
Präglats av mardrömmar, ben och armar kliar så jag river sönder dom. Har sår över hela benen, när dom läker så kliar dom och så blir det att det kliar för det med. Har en salva mot det. Jag vakna av att det klia nått så fruktansvärt försökte smörja in, men det ville inte ge sig så vakna igen och lägga på nytt.
Jag kan inte gå i shorts nu för benen ser nästan ut som om jag släpats på asfalt.

Kanske är det pga natten allt känns som tomt idag, kanske är det för att gårdagen var så bra att det känns tomt av att det är en ny dag.


Energin är låg för har svårt att äta. Jag har mat, men ingen riktig matlust. Är hungrig, men inget är gott.
Det är så i perioder. Speciellt när jag är ensam. Är skönt när älsklingen är hemma, han ser till så att jag äter.
Är tacksam för det. För hade han inte ordnat med mat så hade jag nog inte ätit mkt.

Jag hade boendestöd ett tag innan jag träffa honom. Dom skulle hjälpa mig städa å grejer, men det blev mer måsten och krav än det blev en hjälp.
Vet att iaf en av dom hjälpte mig ordna med lite mat.
I perioder äter jag panpizza, bantnings shakes och några få gånger ordnar jag med tex tacos.

Är svårt, inte att kunna laga mat, utan att orka å vilja laga mat, men det svåraste är att äta maten sen. Jag tycker inte maten smakar gott.
Vissa dagar vill jag inte ha något å äta, inte ens godis!
Jag som annars är ett godistroll som kan äta godis nonstop. Men inte nu. Är inte gott. Det som annars är hur gott som helst, är smaklöst och oaptitligt.
Hela mitt liv har jag älskat smörgås. Har bröd i frysen å ta fram, men ingen idé. För jag kommer inte äta det. Inget är gott.

Jag har tom mat som jag lagat i frysen som jag tycker om, men vill inte ha det. Jag tog en shake till frukost.

Igår blev det shake till frukost, en energi dricka och chokladboll till lunch, 2 korv med bröd till middag och tvinga i mig en chokladboll till kvällsmat. Trodde jag skulle få upp den igen. Jag som älskar choklad bollar tyckte att det kunde inte smaka värre.
Hade det inte varit så att jag cykla fram å tillbaka till Edet, va hos läkaren, handla kattmat och sen cykla till en vän så hade kanske maten igår varit okej.

Huvudsaken är att det va roligt igår. Är roligt att hjälpa till! Är roligt å göra någon glad! Då blir jag glad. Det värme och min stjärna inom mig få ny glöd till att börja lysa. Jag får kraft å lust till att göra mer saker.

Bara att jag blir så frustrerad när det är saker jag vill göra, men inte kan fixa själv.
Jag vill fixa chagalles kärra så jag kan börja köra å träna på riktigt.
Är iaf kul nu när det är tävlingar att kunna köra ut och inte behöva känna mig låst till att bara kunna rida ut. Är roligare å köra än å rida ut. Spännande att hitta nya vägar som fungerar med kärra. Han är så duktig och det är så kul!

Det finns glädje i livet, det finns saker å se fram emot! Men är inte alltid så lätt att se dom! Är som om någon dragit ner en svart rullgardin och ber dig se på utsikten...
Ofta när jag skriver kommer jag på bra sätt att förklara för folk som inte förstår. Att vara deprimerad å ledsen och någon säger att det är bara å tänka på något positivt, ja det är som att vi skulle säga till er att titta på utsikten med den svarta rullgardinen nere!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah - 17 juni 2014 16:50

Jag har inga ord, har inga ord som säger sanningen, jag vill skriva hur jag vill känna, inte hur jag känner...Jag vet vad jag vill, önskar och behöver. Jag vet denna gången att jag behöver inte kasta mig in i något.Det finns tid, jag behöver stöd och...

Av Mariah - 17 juni 2014 00:13

Frustration och panik över allt! Jag vill så mkt, men orkar så lite.Jag kämpar med att städa i ordning lägenheten, men det tar sån tid! Kartongerna i hallen är inte ens uppburna!Städningen känns så viktig, är viktigt för mig att det inte är stökigt. ...

Av Mariah - 14 juni 2014 21:49

Jag lyssnar mkt på Lasse Lindh nu och det väcker en hel del känslor och tankar.Jag går och tänker på hur världen verkigen fungerar!?För alla människor fungerar i stort sett olika fast ändå samma. Det finns vissa regler i hur människor beter sig och h...

Av Mariah - 9 juni 2014 14:56

Hej.Det svåraste med mig är att jag framstår som en nästan "normal" tjej, lite snurrig och fundersam.Men ju mer man lär känna mig ju mer märker man att jag inte fungerar "normalt" jag har otroligt svårt för plötsliga ändringar och när jag känner någo...

Av Mariah - 3 maj 2014 07:57

Förlåt för det jag gjort! Förlåt att jag såra dig så! Jag vill dig så väl, men det blir så fel. Jag avskyr hur allt har blivit och önskar allt kunde gå tillbaka till det som det var. Men inget blir någonsin det samma! Det är alltid lättare att säga...

Ovido - Quiz & Flashcards