Direktlänk till inlägg 8 augusti 2013

Ro till att skriva

Av Mariah - 8 augusti 2013 11:52

Har inte orkar skriva de senaste dagarna. Vart mkt oro i kroppen så har försökt hålla mig sysselsatt. Vaknar flera gånger varje natt orolig och med en klump i magen.
Varför vet jag inte. Kanske för allt eller för ingenting.
Har röjt massor här hemma å ändå känns det som att jag har så mkt kvar att göra.
Jag vet inte riktigt hur jag ska börja eller inte heller riktigt vad som ska göras. Trots att det finns hur mycket som helst att göra.

Har tänkt i huvudet en massa jag ska skriva. Men haft så mkt stress i kroppen att jag knappt kunnat sitta stilla.

Har nog fått gjort mer dessa dagarna än jag fått det senaste månaderna xD
Men är iofs bra. Synd bara att jag inte har den energin när jag mår bra.

Men känns nog bra när allt är i ordning. Eller ja... Det som jag grejar med nu iaf... Sen finns det alltid en massa annat att göra.

Gå igenom papper å sätta in i pärmar.
Sortera hela garderoben och skåpen i badrummet. Dammtorka, vilket är något som verkligen behövs.
Sen e det la bara å börja om från början igen. Städning är ett evighets arbete som verkligen aldrig tar slut.

Sitter iaf nu med en av datorerna jag ska gå igenom som jag inte orkat ta i tur med under hela sommaren. Så är 1 av 4 som jag måste gå igenom + den stationära.
Men men... En sak i taget, en sak i taget. Även om det är svårt att se det så. Svårt att inte tänka på alla måsten och allt som skulle behöva göras.

Förhoppningsvis så fixar älsklingen gardinstängerna, hyllor osv när han kommer hem. Så blir jag av med ännu mera grejer.
Men helt plötsligt när ett utrymme blir tomt så vet jag inte vad jag ska lägga där. Det som annars aldrig finns plats för några grejer finns nu inga grejer att lägga där...
Eller jo, finns gör det, men är som det står still i huvudet just nu.

Får väl se. Kommer nog på nått bra till slut :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah - 17 juni 2014 16:50

Jag har inga ord, har inga ord som säger sanningen, jag vill skriva hur jag vill känna, inte hur jag känner...Jag vet vad jag vill, önskar och behöver. Jag vet denna gången att jag behöver inte kasta mig in i något.Det finns tid, jag behöver stöd och...

Av Mariah - 17 juni 2014 00:13

Frustration och panik över allt! Jag vill så mkt, men orkar så lite.Jag kämpar med att städa i ordning lägenheten, men det tar sån tid! Kartongerna i hallen är inte ens uppburna!Städningen känns så viktig, är viktigt för mig att det inte är stökigt. ...

Av Mariah - 14 juni 2014 21:49

Jag lyssnar mkt på Lasse Lindh nu och det väcker en hel del känslor och tankar.Jag går och tänker på hur världen verkigen fungerar!?För alla människor fungerar i stort sett olika fast ändå samma. Det finns vissa regler i hur människor beter sig och h...

Av Mariah - 9 juni 2014 14:56

Hej.Det svåraste med mig är att jag framstår som en nästan "normal" tjej, lite snurrig och fundersam.Men ju mer man lär känna mig ju mer märker man att jag inte fungerar "normalt" jag har otroligt svårt för plötsliga ändringar och när jag känner någo...

Av Mariah - 3 maj 2014 07:57

Förlåt för det jag gjort! Förlåt att jag såra dig så! Jag vill dig så väl, men det blir så fel. Jag avskyr hur allt har blivit och önskar allt kunde gå tillbaka till det som det var. Men inget blir någonsin det samma! Det är alltid lättare att säga...

Ovido - Quiz & Flashcards