Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Mariah - 1 maj 2013 15:21

Varit i stallet nu. Gick mkt bättre än jag trodde. Jag va väldigt osäker när vi kom dit och det va pay and jump och massor av folk...

Fick tömkört Chagalle en sväng och även provat att dra skacklarna en bit! Gick så himla bra!! Blev glad och kände mig på gott humör :)

Det va lite jobbigt i morse för när jag vakna halv åtta så va dom andra två vakna och inte lagt sig än.
Det va ju inte bättre av att jag som vanligt inte kunna kontrollera mig själv igår. Jag han gav mig in i en diskution som jag visste aldrig skulle sluta bra! Är så svårt att inte lägga sig i!!

Jag blev bara så ledsen när jag hör att jag inte kan förstå något. Vet egentligen att han inte menade på det sättet som jag tog det! Men jag är så känslig för just den biten... Att inte förstå! Är ju det jag kämpar så himla mkt med hela tiden.

Vi ser på film och äter pizza nu. Är trevlig stämning. Bara att jag är så himla trött. Åt riktig frukost i morse för första gången på över en vecka. Så kände att jag blev väldigt mätt!
Jag hoppas bara att jag inte får höra det sen! Att jag bara ätit knappt halva. Men verkar inte som att han störde sig på det.
Jag har svårt för å veta va han strör sig på å inte! Jag tycker inte om att gå varken honom eller någon annan på nerverna :/

Är så rädd för att göra fel jämt. Spelar ingen roll vem eller vad som det gäller. Är lika jobbigt oavsett om det är en stor eller liten grej :/


Är jätte trött idag, men oron sitter kvar i kroppen även om älsklingen är hemma å tar bort mkt av den tomhet och ensamhet jag känner.
Jag dammsög, torka av bordet, gick ut med disken som va kvar från igår, plocka i ordning i köket och fixade lite.

Har både idag och igår haft svårt å skriva. Tror det är för att han är hemma. Han vet inte om att jag har en "dagbok" till blogg. Han vet inte ens att jag bloggar. Jag är orolig för att han ska bli sur eller irriterad på mig över det jag skriver.
Men är gott för mig å skriva om det. Får ett annat perspektiv på saker då. Kan även få råd och stöd ifrån andra när jag är så osäker på vad som är rätt å fel.

Jag kläckte ur mig snabbt förut om det jag har räknat på ekonomin. Att om jag betalar 25% av min inkomst och han lika så av sin så kommer jag betala 1000kr mer i månaden än jag betalat tidigare. Han verka iaf inte sur, men jag bytte snabbt samtals ämne för att slippa en argumentation om det skulle bli sura miner.

Han är ju så go mot mig med! Får inte glömma å ta upp allt det bra han gör för mig!
Jag blev faktiskt positivt förvånad igår när jag frågade om han kunde köra mig till älvängen i morgon så jag kommer till mitt möte med läkaren. Han sa ja utan tvekan och lät inte det minsta negativ utan tvärt om bara positiv.

Jag känner mig rätt lugn idag. Är nästan stiltje. Tror det är därför jag är så trött för kroppen och huvudet varvar ner lite.

Men tyvärr så finns det ännu inte energi till att göra saker jag skulle vilja. Skulle vilja ut å ta kort i naturen, men orkar inte gå ut själv.
Ska nog fråga älsklingen om han vill följa med mig ut sen. Är så fint väder ute och är varmt. Hörde att det ska gå upp emot 20 grader i veckan. Ska bli himla härligt!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mig, mitt liv och min värld!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards