Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Mariah - 8 maj 2013 23:37

Vet att jag har lättare för å skriva när jag e ledsen.
Är iaf jätte leden nu. Min s.k bästa vän hade tydligen tid för sin ny funna vän, medan alla gånger jag frågat henne så är hon oftast upptagen eller känner inte för det.
Hon tycker säkert att jag överdriver, manipulativ eller något annat. Spelar ingen roll ändå. Känns i hjärtat och i magen när det blir så...

Jag har iaf min älskling som finns vid min sida när jag är ledsen!
Trotts allt upp och ner vi har så har vi våra stunder som är ovärderliga :) kan bråka, kan skrika, kan gapa och kan gråta... Men så kommer den närheten, den som får allt å kännas bra. Som fyller ut tomheten för stunden och som får stormen att lägga sig.

Finns stunder på dagen då det är stiltje, det är lugn och ro, där glädjen finns.
Men jag förstår ändå inte världen. Jag förstår inte rätt å fel. Kanske en dag så blir allt bra, iaf bra nog att slippa känna orättvisa och slippa osämjan, slippa känna mig utanför och som om jag aldrig är bra.

När man pratar med folk, dom vill förstå, dom tror dom förstår, dom antar dom förstår... Men i själva verket förstår dom inte alls...!

Det finns faktiskt en person som förstår! Vi är så lika hon och jag! Vi ser nog på livet genom nästan samma ögon. För oss är världen helt *fucked up*

Av Mariah - 8 maj 2013 18:58

Jag har nog i mitt huvud skrivit i denna bloggen typ 1000 ggr. Har varit så mkt och jag har varit så trött att jag inte orkat skriva :/

Har precis vikt och sorterat alla mina kläder i garderoben, tagit hand om disken, slängt in kläder i torktumlaren och röjt i sovrummet.

Jag va bara en jätte snabb sväng i stallet och gjorde höpåsar. Mocka behövde jag inte göra för Chagalle stod ute i natt :D
Gick hem i regnet, men tacksamt nog så va det iaf varmt och jag hade faktiskt regnkläder på mig!!

Tankarna som snurrar i huvudet är just nu mest kring lägenheten. Jag får sån panik när det inte blir färdigt med all städning!! Har så svårt att inse hur mkt jag faktiskt gjort.
Är så jobbigt med saker man måste göra om så som disk, tvätt å dammsuga. Så känner säkert alla, men jag får verkligen panik!!

Städade skåpet i stallet igår med, känns som att folk undrar va jag sysslar med som städar hela tiden.
Många undrar oxå hur det kan vara så mkt att städa när jag städar hela tiden. Det undrar jag med....
Kan nästan bara INTE längta tills den dagen då jag får barn....

Älsklingens farbror fick barn igår kväll. En pojk, har ingen aning om va han ska heta. Kanske älsklingen vet, får fråga när han kommer hem.

I morgon ska jag på kalas till pappa. Han fyller 65, bara mina syskon som ska dit med respektive så vi blir inte så många. Känns bra, men e orolig över allt med stallet. Över Ch, tre fodringen och om det är något annat jag kanske missat eller nått.
Är ju så, jag oroar mig så himla mkt för allt.

Jag har varit så himla trött hela veckan, sovit på dagen nästan alla dagar och ändå dö trött på kvällen. Är så jobbigt, men förhoppningsvis ska det bli bättre med lite bättre väder. Jag får så jätte mkt mer energi när det är soligt och varmt :)
Jag hoppas verkligen på en solig sommar! En kompensation för hur förra sommaren va!

Nu ska jag vila lite till innan det är dax att ta resten av disken och sätta igång en ny maskin tvätt.

Ska försöka skriva mer senare, men varit så trött att när jag väl ska skriva så står det still i huvudet och jag vet inte vad jag ville skriva.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mig, mitt liv och min värld!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards